onsdag 19 januari 2011

"He developed CLASSICAL tendencies"

Nu frångår jag mina principer om att inte lobba för redan världsberömda STORA författarmän (seriously teenage boys lägg ner), men den här dokumentären om Lovecraft är faktiskt hemskt rolig. Jag hinner inte se hela för jag ska ut och bli bjuden på middag, men några saker hann slå mig när jag kollade:

1. Men tyst dumma skräckmusik jag hör inte vad speakern säger.
2. "Astronomi var en stor inspirationskälla för honom.". Och en bild av jorden utifrån. Stiligt.
3. He's mother MOTHERED him? Baaaaarf baaaaag!!! Eller vänta...
5. Unspeakable names och unspeakable names. You just spoke them.
6. Älskar figuren bakom Guillermo del Toro. Dom ba "Vart ska han stå nånstans när vi intervjuar han?" "Här.".

Mer av liknande fantastiska saker hittar ni i dokumentären.

Ps. Did you know that there were Lovecrafts, or LoveCROFTS, in England as far back as the 15th century?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar